Motor- sleepboot Triton 1925

Restauratie
Ongerestaureerd
Casco restauratie
Tewaterlating
Werkzaamheden
Informatie Restauratie Vooronder Stuurhut Middenonder Machinekamer Buiten Evenementen Schroef
2006
Tafel gemaakt in het middenonder met onderstel van tandartsstoel

2007
Middenonder geisoleerd en ingetimmerd.

2008
Keerkoppeling revisie.
In september nieuwe zonnetent laten maken na 16 jaar.

2009
Middenonder geschilderd en gelakt.
Verwarming gemarmerd.
Ingang gehout.
Dek alle verf eraf gehaald en opnieuw geschilderd.

1993
Pontonbak voor Triton in orde gemaakt om naast de werf te liggen.

1994
De verwarming is klaar: moederkachel met radiatoren. De bootsverlichting van olie naar elektrisch gemaakt.

1995
Albert Mathijssen heeft van lariksbomen planken gemaakt en Frans van Dors heeft er het kraaldeel-profiel in gemaakt. Alle planken voor de hele boot opgeslagen in de werf.

Het vooronder ingevet en geïsoleerd. Begonnen met de betimmering.

1996
Van de Industrie-motor het lagergedeelte gereviseerd samen met Wiel v. Soest.

Motor schoongemaakt en geschilderd.

1997
De machinekamer ontvet en begonnen met schilderwerk.

In het vooronder 2 hutten getimmerd met elk 2 kooien.

Elektriciteit in vooronder gemaakt.

1998
Project Propel: band om de schroef gezet, de bladen verkleind.

Boot eruit, onderkant geteerd en geschilderd.

1999
Het vooronder is helemaal klaar, alles geverfd en gelakt.

De machinekamer zit helemaal in de verf.

2000
De stuurhut betimmert, helemaal klaar.

2001
Een badkamer gemaakt met zitbad, wastafel, WC en geiser, we hebben dus warm water.

2002
Alle houtwerk, stuurhut, koekoek, ingang vooronder, deurtjes middenonder en het blokrooster kaal geschuurd en voorzien van een nieuw laksysteem.

2003
Een wand gemaakt tussen het middenonder en de machinekamer.

Warm water aangelegd in de keuken en tegeltjes geschroefd langs de granieten aanrecht.

Een eetbar gemaakt.

2004
De badkamer helemaal afgewerkt: geschilderd en betimmerd.
Plafond in middenonder gemaakt.

2005
Bij de industriemotor alles boven de krukas gereviseerd samen met Teun de Heus.
Andere schroef omdat de vorige te zwaar was en een verkeerde spoed had.