Motor- sleepboot Triton 1925

Gegevens
Nieuws
Geschiedenis
Gastenboek
Links
Overzicht
Zoeken
E-mail
Model
Informatie Restauratie Vooronder Stuurhut Middenonder Machinekamer Buiten Evenementen Schroef
2016
03-02-2016
Film van Sail Amsterdam 2015 is online!

2009
28-12-2009
Niewe link toegevoegd: http://www.elko1927.nl/

26-02-2009
Verslag van Triton en Johan de Witt naar Berlijn.

2007
16-11-2007
Nieuwe foto's van het middenonder geplaatst.

20-10-2007

Nieuw fotoalbum begonnen over de revisie van de koppeling.

31-08-2007

Een oude folder en de handleiding van de motor zijn nu hier als pdf-bestand te downloaden.

05-07-2007

Nieuwe foto's van de betimmering in het middenonder en van buiten.

01-02-2007

Kijk ook eens op de website van patrouilleboot P-07.

05-01-2007

Een paar nieuwe foto's geplaatst bij 'middenonder' en 'buiten'.

2006
24-12-2006
Foto's van de betimmering in het middenonder toegevoegd.

27-11-2006

Een link met foto's van Sinterklaas-varen geplaatst, klik hier.

15-11-2006

Meer informatie over de schroef.

04-05-2006

We hebben oude foto's van de Triton gekregen!

17-02-2006

De Triton heeft een nieuwe domeinnaam erbij. Deze site is voortaan ook te bereiken via http://triton.stuurhut.nl.

2005
21-11-2005
We hebben Sinterklaas weer naar Grave en naar Neerbosch gebracht.

20-08-2005

De foto's van Zalmtocht en Sail Amsterdam staan bij "Evenementen".

01-08-2005
De Triton staat nu in het droogdok van Scheepswerf Grave. Hij krijgt een andere schroef.

31-07-2005
De Triton-website heeft nu een pagina erbij met foto's van evenementen.

04-06-2005
De motor loopt weer! Het geluid is mooier en hij schokt minder. Maar helaas kan hij nog steeds niet aan de 340 toeren komen. De schroef is dus echt veel te groot. De schroef aanpassen is de volgende stap.

12-04-2005
We hebben andere koppen.

Ook hebben we betere kleppen en cilinders gevonden. De onderdelen komen van een 4-cilinder Industrie. Het is allemaal erg veel werk maar de motor komt in nieuwstaat.

Klik hier voor foto's.

08-02-2005
Er staan nu nog wat meer foto's van de revisie online.

22-01-2005
Er wordt flink aan de Industrie gewerkt.

De binnenmantel van het uitlaatspruitstuk wordt gerepareerd. Dan kan het spruitstuk weer gekoeld worden.

De zuigerveren van de Industrie zijn totaal versleten, deze worden vernieuwd.

Een cilinderkop is kapot. Waar kunnen we een andere cilinderkop kunnen vinden voor een 2VD6A ?